Ogólne warunki

1
Postanowienia wstępne

Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym lukaslea.pl prowadzony jest Károly Soós ev. z siedzibą w Rábagyarmat, Węgry, NIP: HU 57323778. Adres miejsca wykonywania: Teleki út 26a, 9961 Rábagyarmat, Węgry; adres poczty elektronicznej: hello@lukaslea.pl.

2
Definicje
  1. Konsument– osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Sprzedawca– Károly Soós ev. (adres: Teleki út 26a, 9961 Rábagyarmat, Węgry, NIP: HU57323778, adres poczty elektronicznej: hello@lukaslea.pl).
  3. Klient– każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  4. Przedsiębiorca– osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  5. Przedsiębiorca-osoba fizyczna – Przedsiębiorca będący osobą fizyczną zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą, która to Umowa nie ma dla niego charakteru zawodowego.
  6. Sklep– sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://lukaslea.pl/
  7. Umowa zawarta na odległość– umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  8. Regulamin– niniejszy regulamin Sklepu.
  9. Zamówienie– oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia 
    i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów 
    ze Sprzedawcą.
  10. Formularz zamówienia– interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  11. Koszyk– element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, 
    w szczególności ilości Produktów.
  12. Produkt– dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma, treść cyfrowa lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  13. Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem
    a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
3
Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym do przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne jest posiadanie:

  • urządzenia końcowego z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari,
  • aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail),
  • włączonej obsługi plików cookies.
4
Informacje ogólne
  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. Procedura reklamacyjna związana 
    z funkcjonowaniem Sklepu została uregulowana w § 11 Regulaminu.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga posiadania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest, przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  4. Informacje na temat:
    • funkcjonalności towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych oferowanych w Sklepie oraz mających zastosowanie technicznych środkach ich ochrony,
    • mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych oferowanych w Sklepie,

zamieszczone są w opisach Produktów, których dotyczą.

  1. Sprzedawca nie zapewnia, aby publikowane w Sklepie opinie pochodziły wyłącznie od Klientów, w tym Konsumentów, którzy dany Produkt nabyli lub go używali.
5
Zasady składania Zamówienia
  1. Klient może składać Zamówienia na Produkty dostępne w asortymencie Sklepu jako tzw. „gość” (Klient niezarejestrowany).
  2. W celu złożenia Zamówienia należy:
    • Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj 
      do koszyka” (lub równoznaczny), przy czym w razie chęci zakupu kilku Produktów czynność tę należy powtórzyć dla każdego z wybieranych Produktów,
    • Po zakończeniu procesu wyboru Produktów przejść do modułu „Zamówienia”, a następnie:
      • wybrać sposób dostarczenia Produktu, oraz, o ile wybrany sposób dostarczenia Produktu tego wymaga, rodzaj przesyłki;
      • wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 7 pkt 3;
      • kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
6
Oferowane metody dostawy oraz płatności
  1. Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny za zamówiony w Sklepie Produkt, w tym za koszty dostawy, nie później niż w momencie zawarcia umowy ze Sprzedawcą. Możliwe są następujące formy płatności:
    • Przelew online obsługiwany przez system Stripe/Przelewy24 – serwis prowadzony przez PayPro S.A., krajową instytucję płatniczą wpisaną do rejestru usług płatniczych pod numerem IP24/2014. Przelew jest księgowany w ciągu kilkunastu minut, po czym Zamówienie przekazywane jest do realizacji. Klienci nie ponoszą dodatkowych opłat za tą formę płatności.
    • Karta kredytowa lub karta płatnicza.
  2. Na życzenie Klienta wystawiana jest faktura VAT. Faktura VAT może być dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, chyba, że Klient wyraźnie zaznaczy, że faktura VAT powinna być dostarczona w formie tradycyjnej.
  3. Czas dostawy produktów wynosi nie więcej niż 7 dni robocze od dnia zawarcia umowy. Termin otrzymania przesyłki to każdorazowo czas skompletowania zamówienia powiększony o czas dostawy. W przypadku opóźnień Klient zostanie uprzednio poinformowany.
7
Wykonanie umowy sprzedaży
  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie zgodnie z § 5 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta: płatności przelewem elektronicznym lub tradycyjnym albo płatności kartą kredytową lub płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności 
    w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.
  4. Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie 
    (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  5. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy z podanych terminów.
  6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania na rachunku bankowym Sprzedawcy wpłaty ceny dokonanej przez Klienta.
  7. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy z podanych terminów.
  8. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronie Sklepu w trakcie składania Zamówienia.
8
Prawo odstąpienia od umowy
  1. Konsument oraz Przedsiębiorca-osoba fizyczna, może w terminie 14 dni  odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Klientowi, 
    o którym mowa w ust.1, lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii 
    lub części.
  4. Do zachowania terminu, w którym Klient, o którym mowa w ust.1 może odstąpić od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu. Oświadczenie 
    o odstąpieniu od umowy może zostać złożone w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: hello@lukaslea.pl
  5. Skutki odstąpienia od Umowy:
    1. w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się 
      za niezawartą;
    2. w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi, o którym mowa 
      w ust. 1, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę;
    3. zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, 
      jakie zostały przez Klienta, o którym mowa w ust.1 użyte w pierwotnej transakcji, 
      chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami;
    4. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
    5. Klient powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeżeli Klient odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni;
    6. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą;
    7. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające 
      z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  6. W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować 
    w opisie Produktu w Sklepie.
  7. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, o którym mowa w ust. 1, w odniesieniu do umowy (stosownie do art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta:
    1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i który przyjął to do wiadomości ,
    2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
    3. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    4. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
    5. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, który po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    6. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    7. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów,
    8. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    9. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
    10. zawartej w drodze aukcji publicznej,
    11. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi,
    12. dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy;
    13. oświadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
9
Rękojmia za wady i gwarancja
  1. Przedmiotem Umowy Sprzedaży są nowe Produkty.
  2. Sprzedawca odpowiada za zgodność Produktów z umową w stosunku od Klientów będących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami-osobami fizycznymi .W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży z Klientem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą-osobą fizyczną, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
  3. Reklamacje z tytułu rękojmi można złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej przesyłając wiadomość e-mail na adres: hello@lukaslea.pl. Zgłoszenie powinno zawierać opis wady oraz zdjęcia Produktu ukazujące wady.
  4. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  5. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową;
    2. Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową;
    3. brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić go do zgodności z umową;
    4. brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z możliwości wymiany Produktu na nowy lub jego naprawy;
    5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
  6. Klient nie jest uprawniony do odstąpienia od Umowy jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową jest istotny.
  7. Sprzedawca rozpatruje reklamację z tytułu niezgodności Produktu z umową w terminie 14 dni od daty jej otrzymania  w prawidłowej postaci. Jeżeli w ciągu 14 dni Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądań Klienta, oznacza to, iż uznał on żądania za uzasadnione. W każdym z powyższych przypadków, gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego produktu, koszty dostawy ponosi Sprzedawca.
  8. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres – iLogistic Kft. Biatorbágy, Verebély László u. 2, 2051 Hungary.
10
Newsletter
  1. Za pomocą strony internetowej Sklepu Sprzedawca świadczy usługę Newsletter.
  2. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie i polega na przekazywaniu przez Sprzedawcę informacji na temat aktualnych promocji oraz Produktów oferowanych w Sklepie na adres mailowy lub numer telefonu wskazany przez Klienta.
  3. W celu skorzystania z usługi Newsletter, Klient powinien wpisać swój adres e-mail lub numer telefonu w polu zatytułowanym „Newsletter Bądźmy w kontakcie” oraz kliknąć przycisk „Subskrybuj”. Dokonanie tych czynności równoznaczne jest z wyrażeniem zgody na przekazywanie informacji handlowych przez Sprzedawcę. 
  4. Klient może zrezygnować z korzystania z usługi Newsletter w każdym czasie poprzez przesłanie stosownego żądania Sprzedawcy na adres e-mail: hello@lukaslea.pl.
11
Reklamacje związane
z działaniem Sklepu
  1. Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu lub świadczonych za jego pomocą usług należy zgłaszać Sprzedawcy na adres e-mail: hello@lukaslea.pl ze wskazaniem opisu problemu.
  2. Sprzedawca niezwłocznie przystąpi do zdiagnozowania przyczyny problemu 
    z funkcjonowaniem Sklepu, lub usługi, i poinformuje Klienta zgłaszającego reklamację 
    o sposobie jej rozpatrzenia w terminie 14 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość kontaktowania się z Klientem w sprawie dodatkowych informacji odnoszących się do zgłoszonej reklamacji. Czas oczekiwania na uzyskanie odpowiedzi powoduje zawieszenie terminu wskazanego w ust. 2.
12
Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń
  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta 
    z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji 
    i Konsumentów: 

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php; http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

  1. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. uprawnieni do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą;
    2. uprawnienie do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego 
      w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą;
    3. możliwość uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, w szczególności bezpłatna pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów przez Administratora określone zostały 
    w stanowiącym integralną część niniejszego Regulaminu dokumencie Polityka Prywatności, udostępnionym na stronie internetowej Sklepu.
14
Postanowienia końcowe
  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy z dnia 30 maja 2014 r. 
    o prawach konsumenta, Rozporządzenia Paramentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z  dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) orazustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.